czwartek, 17 kwietnia 2014

Wielkanocne zajęcia cz.2

Dziś zgodnie z zapowiedzią garść moich pomysłów na Wielkanocne zabawy. My ćwiczyliśmy matematyczne umiejętności Boba oraz bawiliśmy się pudełkiem sensorycznym.

Pudełko sensoryczne

Powstało z opakowań po jajkach niespodziankach, pomponow, szklanych kulkek różnej wielkości, kurczaka, figurki baranka z klocków, wstążek. Bob zachwycony był pudełkiem i oczywiście wymyślał swoje zabawy, najbardziej spodobało mu się wkładanie do pudełeczek z jajka niespodzianki kulek, pomponów i słuchanie jaki dźwięk wydają.

Zabawy matematyczne
Do zabaw wykorzystałam: jajka z pianki - kupiłam gotowe, piankowe, brokatowe naklejki z motylami, tabliczki z cyframi i oczkami , patyczki. 

1. Układanka : pocięłam piankowe jajka, jedno na dwa kawałki, jedno na 3,jedno na 4 i na 5. Miałam też wzornik czyli kartonową podkładkę z jajek.




2. Sortowanie wg koloru


3. Dobieranie motylków nie wg koloru ale wg cyferki, którą sa oznaczone.

4. Porównywanie wielkości. Najpierw wg oznaczenia dobieramy motylki do jajek, potem z patyczków robimy odpowiedni znak. Ja nauczyłam Boba, że to jest dzióbek ptaszka i otwiera się zawsze w tę stronę gdzie jest więcej jedzenia.


5. Dobieranie kropek do liczby i

liczby do kropek

Pozdrawiamy 
MamaBoba I Bob

4 komentarze: