sobota, 22 marca 2014

Dwa słowa na dwa lata to o 270 za mało

Dziś chciałam napisać o pewnej akcji, którą popieram i którą uważa za niesłychanie ważną i pożyteczną. 
"Dwa słowa na dwa lata to o 270 słów za mało"


A dlaczego to takie ważne?
Mowa jest niezmiernie ważna,a jak się rozwija wpływa na wiele innych sfer. Mój Bob mało mówił w wieku 2 lat, przynajmniej ja tak myśłałam. Mówił pojedyncze wyrazy lub łączył w krótkie 2, 3 wyrazowe zdania i rozumieli go najbliżsi, reszta musiała z nim pobyć chwilę, żeby załapać o co chodzi. Konsultowałam sie z logopedą i mimo, że nic niepokojącego sie nie działo, a jej zdaniem mówił wcale nie tak mało jak myślałam, starałam sie stymulować jego mowę tak jak umiałam. Ja miałam troszkę łatwiej, bo na co dzień  pracuję w przedszkolu i co nieco wiem ale każdy rodzic taką wiedzę posiada. Wiem, że ludzie dookoła często bagatelizują problem i mówią, że przesadzacie, że dziecko ma czas. Wiem, że pediatrzy często lekceważą problem i mówią do 3 roku życia dziecko nie czas. Wiem z doświadczenia nauczycielki przedszkola, że często problem zauważa się późno a czasem wystarczy tak niewiele, by dziecku pomóc. Wiem  co słyszą rodzice ale 
jeśli faktycznie nie dzieje sie nic złego ok tylko co jeśli coś jest nie tak a problemu nie wychwycimy w porę
co jeśli potrzebna jest stymulacja logopedyczna lub jakiś zabieg np.podcięcie wędzidełka by Twoje dziecko rozwijało sie prawidłowo. Im wcześniej udasz się na konsultacje tym dajesz Twojemu dziecko większe szanse na prawidłowy rozwój. Nie czekaj !
Ta akcja jest ważna bo buduje świadomość rodziców. Każdy rodzić powinien wiedzieć:

"Dwa słowa na dwa lata to o 270 słów za mało"

W ramach akcji 26 kwietnia w całej Polce odbędą się bezpłatne konsultacje logopedyczne. Szczegóły znaleźć można tu lub tu .

pozdrawiam
MamaBoba i Bob

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz