Postanowiliśmy iść ich tropem i sprawdzić do kogo nas zaprowadzą. po drodze znaleźliśmy jeszcze jeden ślad.
Mewy :) Bob próbował się z nimi zaprzyjaźnić ale one jakoś nie miały ochoty. Zwiewały jak tylko się zbliżał ale za to sprawdził, że ślady na piasku to na prawdę były ślady mew.
Kiedy wróciliśmy do domu rozwinęliśmy temat.
1. Najpierw powtórzyliśmy cechy ptaka czyli to co wyróżnia ptaki , stworzyłam kartę pracy. Napisy z karty pracy miałam też w wersji wyciętej i Bob dopasowywał je do tych na obrazku.
wykorzystałam obrazki z internetu
2.Oglądaliśmy też pióra pod lupą i rozmawialiśmy o tym, że dzięki nim ptaki latają.
3. Na spacerach szukaliśmy ptaków i nazywaliśmy je, słuchaliśmy też dźwięków, które wydają.
4. Stworzyłam prezentację gdzie najpierw słychać głos ptaka i pojawia się jego nazwa
Bob zgaduje, który z ptaków wydaje taki odgłos i wtedy klika i pojawia się zdjęcie.
Na razie wykorzystaliśmy 10 ptaków, które Bob zna: bocian, mewa, wróbel, gołąb, sroka, kukułka, kawka (ulubiona ;) ) słowik i skowronek. Bob oczywiście nie zgaduje wszystkich ale zabawa i tak jest udana.
Bawiliśmy się w ramach projektu przyroda pod lupą
Pomysłowe:) zapraszam do nas:)
OdpowiedzUsuńsuper pomysł!
OdpowiedzUsuń