wtorek, 28 lutego 2017

Święto Bajek cz.2 - O trzech świnkach

Poznaliście ostatnio moje propozycje zabaw inspirowanych bajką pt. Czerwony Kapturek, kto nie poznał zapraszam TUTAJ. Dziś kolejna propozycja zabaw inspirowanych klasyką literatury dziecięcej:
BAJKA O TRZECH ŚWINKACH

1. Rozpoczynamy od przeczytania bajki, czytając bajkę wykorzystałam puzzelki z TEJ STRONY. Czytaliśmy układając kolejne puzzle. W linku znajdziecie też różne karty pracy do grafomotoryki, rozwijania umiejętności matematycznych i innych. Ja używam z tego typu zadań również wykorzystując tablicę multimedialna.






2. Tworzenie domków. Bawiliśmy sie w budowanie domków ze słomy, z patyków i z kamieni. Po wybudowaniu domków próbowaliśmy je zdmuchnąć. Dzieci sprawdzały, który z nich zdmuchnąć najłatwiej.




Tak dobrze nam szło dmuchanie, że znajdowaliśmy rożne przedmioty i sprawdzaliśmy, który z nich da się poruszyć dmuchając na nie. Na koniec tych zabaw wszyscy dostali piórka i wtedy dopiero zrobiła się wesoło :)

 3. Kiedy już dowiedzieliśmy się, że domy z cegieł są najtrwalsze rozwijaliśmy zajęcia matematyczne. Wykorzystałam domki w 3 wielkościach. Domki zrobiłam njpierw wydrukowałam szablon znaleziony w internecie w 3 wielkościach , potem kolorowałam domki, następnie je zalaminowałam i dokleiłam taśmę magnetyczną. Domki są pokolorowane tak by łatwo było z nich tworzyć grupy np. 6 z czerwonymi dachami, 6 z żółtymi ścianami, 6 dużych itp. Bawić można się na prawdę na wiele sposobów poniżej znajdziecie kilka z nich.

Posegreguj wg wielkości

Podziel domki na te z czerwonymi i z niebieskimi dachami.

Układanie ciągi :mały, duży.

4. Zrobiliśmy świnkowe kanapki.Co porzebujemy:

chleb
marchewkę -uszy i ryjek
rzodkiewkę- oczy i ryjek
keczup - oczy i uśmiech
szynkę

5. Świnkowa praca plastyczna. Technika origami z kół. Potrzebujemy
3 duże koła, różowe
6 małych, różowych kół
3 małe koła białą
6 malutkich nie tyle kół co elips na oczy 

Przyklejamy wg wzoru :)

                         Macie jakieś świnkowe zabawy warte polecenia?? Czekam na propozycje :)

pozdrawiam 

1 komentarz:

  1. Masz bardzo ciekawe pomysły i fajnego bloga. Zostaję u Ciebie na dłużej. Zapraszam również do mnie.
    Pozdrawiam :)
    Twinkle Tiny Star

    OdpowiedzUsuń